Påsk

Igår började påskhelgen, vi fick besök av Johanna och Emil och lilla melwin. Det gjorde att långfedagen inte kändes så lång. Vi åt mat tillsammans sen pussades våra söta barn varandra. Det var som vanligt jätte trevligt och barnen gillar varandra. Melwin berättade vad han önskade sig i födelsedagspresent, det blev en lång lista:)

Saga var jätte trött och lade sig för att sova redan kl sex, men vaknade lite innan sju och var otröstlig, verkade ha ont någon stans och vi gissade att det var magen. Ett samarbete krävdes för att lugna våran lilla tös. Hon låg i Joels knä och jag masserade magen på henne. Till sist vaknade hon till och lekte en stund gjorde en blöja full av ....., och somnade sedan för natten kl 21.00.

Jag var jätte trött somnade direkt när jag lade mig på kudden, trots att grannarna under hade storfest, lika tur hade inte joel han låg vaken till ett då musiken stängdes av.
image3

Idag är det påskdagen och min lilla syster Josefins födelsedag, hon blir 23 år, vart tar åren vägen. Hon firar tyvärr sin dag hos sin sambos föräldrar då de var barnlösa under påsken. Våran övriga familj har varit hemma hon min stora syster Jenny och hennes man och två jätte gulliga barn Matilda 8 och Felica 5. När vi kom så tog dem saga och klädde av henne alla kläder tillsammans, och gav henne kramar och pussar. Hon stormtrivdes. Sen var det påskmats lagning i köket där vi tjejer i familjen samarbetade och männen tog hand om alla barnen. Vi åt påsklunch vid två, smakade mycket bra.

Saga var som vanligt mycket hungrig hon åt lunch två gånger vid tolv och vid två, våran lilla tjej älskar mat. Vi kom hem vid fyra och trodde saga skulle somna i bilen men det gjorde hon inte utan blev glad av att komma hem. Hon lekte för fullt gjorde en stor blöja och har precis somnat. Hoppas på en bättre natt än i går. Nu väntar vi främmande min söta kompis Frida ska tillbringa kvällen med oss, hon vill gå ut och dansa men jag tror inte jag orkar eller har lust. Ett mycket fjäskit mess skrevs förut att hon skulle tycka att det var mycket roligt att gå ut med sin bästa vän:), inte ofta man blir kallad det längre, så det finns en risk att jag kommer att falla för trycket. Min man uppmuntrar utgången, så vi får se.

image4

Jag har idag också besökt min systerdötter Ellas minneslund, lämnade en liten tanke och påskhälsning till henne, det kommer alltid kännas så overkligt att hon är där, jag vet att det är så men det är så svårt att förstå att barn inte får leva tillsammans med sina föräldrar där de hör hemma.......

Kommentarer
Postat av: jojsan

Hej syrran kul att du bloggar=)
Tack för att du besökte ella vet att det är inte för min skull utan för att du vill det och det känns jättebra.

Ha så kul ikväll med frida så ses vi imorgon.

Kramar

2008-03-22 @ 19:09:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0