Nu är hon här Elin:)

När jag kom in i v 42 trodde jag att jag inte skulle få barn utan igångsättningen som skulle skett i lördags. Men började få värkar onsdags kl 20.00 någon i timmen sen blev de tätare och mer intensiva. På morgonen kom de var 10 - 5 minut, inte så jätte intesiva men jag tänkte att latensfasen var förbi och att det snart var dags. Vi åkte in till sjukhuset på morgonen för att se vad som hänt. Endast en cm öppen, skulle hem över dagen och återkomma när det blev mer intensivt och tätare framåt kvällen vid fem hade jag fått nog och vi åket in igen. Tyvärr var jag endast öppen 1cm igen. Jag var trött och hade ont, ville ha smärtlindring och något att sova på, ifall förlossningen skulle sättas igång. Det tog ända fram till kl 22.00 innan jag var öppen 3cm, en timme senare 6cm då fick jag hjälp med att sätta hål på hinnorna, Eda, och lustgas. Hade regelbunda värkar i 3h när de kände igen hade inget hänt. Kopplade på ett värkstimulerade dropp öppnades då till 7cm, stod sedan still där i fem timmar trots värkstimulerande dropp och regelbundna värkar. Blev beslut för kejsarsnitt på morgonen vid sju tiden. Åkte iväg till operation kl 9 och lilla Elin kom kl 09.56. Själva snittet gick jätte bra, jag blödde lite, hon mådde bra, jag fick se henne eftersom jag var VAKEN, helt underbart. Rullades till uppvaket kl 11.00 då de var klara och Joel och Elin kom dit redan kl halv tolv och vi fick snabbt tillsammans åka vidare till Special BB.
 


Joel tillbringade första natte tillsammans med oss. Sen sov han hemma fredagsnatten. Jag var uppe redan på kvällen med personalens hjälp och katetern togs bort på fredags morgonen. Mådde så pass bra att jag fick lov att åka hem redan på lördagen, det var skönt men lite konstigt också hemma finns min underbara krävade 2,5 årig, men det gick bra. Lite jobbigt att gå upp och ner ur sängen, den är så låg. Första natten gick bra, längtar nu bara tills att kroppen ska kännas hel igen. Jobbigt att röra sig, fysiskt men om en vecka är jag nog nästan mig själv igen:)






Stolt syster på besök på sjukhuset........







Bilfärden från sjukhuset med mina två flickor



Stolt mormor, tack för all hjälp................

Min familj:)

Känner mig så lycklig:)


Kram. Jessika


Kommentarer
Postat av: jenny

hon är underbar. kram på er.

2009-06-14 @ 17:07:34
Postat av: Anonym

tack själva för mina underbara barbarn

2009-06-14 @ 20:02:30
Postat av: Alexandra

Hej gumman!

Grattis till prinssesan! så himmla söööt,skönt att allt gick bra och att ni alla mår bra. Sköt om er kramisar Alex

2009-06-15 @ 09:31:12
Postat av: Jessan & Milo

Jättegrattis ja blir alldeles tårögd :)

Så fina ni är er lilla familj.STOR kram!

2009-06-15 @ 09:33:16
Postat av: Alexandra

Grattis till prinssesan! så himmla sööt, lik mamma=0),kan tänka mig att saga är riktigt stolt över att blivit storasyster.sköt om er Kramisar alex

2009-06-15 @ 09:41:57
Postat av: alex

japp då blev det två hälsningar ifrån mig, det första registrerades inte, men när jag skickade det andra meddelandet så kom båda med istället, jaja sånt som händer. kramisar

2009-06-15 @ 09:49:03
Postat av: johanna

så glad över ayy hon är här nu=)

så söt så längtar tills vi sesnästa gång kramar

2009-06-15 @ 19:56:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0